شکار(اشتباه) عمدی یا سهوی

برای من بدون شرحه!

ولی فقط خانمها میتونن نظر بدهند........

مرز های محرم و نامحرمی

حجاب در دانشگاه سکولارها!!!!!!

سلام

مطلبی را در ادامه مطلب ببینید که شگفت انگیزه!!قضاوت با شما

منبع:وبلاگ آل یاسین

ادامه نوشته

سه ویژگی اهل حق

امام صادق علیه اسلام:

کسیکه از حق دم میزند باسه ویزگی شناخته میشود:ببینید دوستانش چه کسانی هستند؟ نمازش چگونه است؟ و در چه وقت آن را می خواند؟

محاسن:ج1، ص396

شعر بسیار زیبای پروین اعتصامی:لطف حق

قطره ای کز جویباری میرود

از پی انجام کاری میرود

میهمان ماست هرکس بینواست

آشنا با ماست چون بی آشناست

پیشنهاد میکنم این شعر بسیار زیبا  را در ادامه مطلب بخوانید.......

ادامه نوشته

معرفی کتاب-مسئولیت شیعه بودن

سلام برکسانیکه اگرهم عقیده نیستیم، ولی تاحدودی یک اشتراک بزرگ داریم:تفکرنقاد

اثر دکتر شریعتی به نام "مسئولیت شیعه بودن" را معرفی میکنم.

شریعتی:"هرکس در هرسطحی از تفکرعلمی و بااعتقاد به هر مکتبی، باید خود را دربرابر این پرسش بیابد که:اعتقادم چ مسئولیتهایی را متوجه من میکند......علی الخصوص در تشیع که ذاتش با اصالت عمل در آمیخته است.....و دانشمندان تشیع درتعریف ایمان:علاوه بر سه اصل ایمان به قلب، اقراربه زبان، اصل عمل و اجرا را مطرح کرده."

رح فاجعه:هدف علم، علم است یا خدمت به بشریت؟؟؟؟؟؟{علم وسیله است یاهدف؟}.سلب مسئولیت از علم، اصل فریب قدرتهای مسلط بربشریت است که بشر را از عوامل نجات و رفاه محروم سازند و خود حکمرانی کنن"

اگرعلاقمند ب مطالعه این کتاب کم حجم ولی پرمحتوا هستید، میتونید رایگان دانلودش کنید باجستجودر گوگل.

نقدموشکافانه رهبردرمورد وصیت شهیدباکری- قابل توجه روشنفکران حقیقی:صبر کنید دق نکنید.

- قابل توجه روشنفکران حقیقی:صبر کنید دق نکنید!!!!!!!!!!!!!!

یکی از جملات شهیدان که بسیار معروف است و در طول این سال ها به بهانه های مختلف زیاد منتشر شده است، بخشی از وصیتنامه سردار شهید حمید باکری است. آنجا که می نویسد:« زمانی فرا می رسد که جنگ تمام می شود و رزمندگان امروز به سه دسته تقسیم می‏شوند:دسته ای به مخالفت با گذشته خود بر می‏خیزند و از گذشته خود پشیمان می‏شوند. دسته ای راه بی تفاوت می‏گزینند و در زندگی مادی خود غرق می‏شوند و همه چیز را فراموش می‏کنند. دسته سوم به گذشته خود وفادار می‏مانند و احساس مسئولیت می‏کنند که از شدت مصائب و غصه ها، دق خواهند کرد. پس از خدا بخواهید که با وصال شهادت، از عواقب زندگی بعد از جنگ در امان بمانید!» هرچند که در طول سال های پس از دفاع مقدّس، بسیاری از نیروهای حزب اللهی از این عبارت شهید باکری استفاده کرده و یا حداقل آن را قبول داشته اند، امّا مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود نسبت به بخشی از آن موضع گرفتند.

به گزارش رجانیوز، در ابتدای دیدار رهبر انقلاب با خانواده های شهدای خراسان شمالی، خانم صدیقه بهاری فرزند شهید متنی خواند و در آن اشاره کرد به حرف شهید باکری که بازماندگان جنگ سه دسته می‌شوند؛ اول پشیمانها، دوم بی تفاوتها و سوم کسانی که پایبند آرمانها می‌مانند و مجبورند از غصه دق کنند. رهبر انقلاب در صحبتهایشان به این حرف دختر شهید بهاری اشاره کرده و فرمودند: «من جمله آخر آن حرف را قبول ندارم، آنهایی که پایبند آرمانها و ارزشها می‌مانند شاهد به ثمر نشستن و تناور شدن این نهال خواهند بود.اینجور نیست که با روی گردان کسانی این حرکت عظیم این بنای معظم و شامخ تکان بخورد.با برگشتن یک عده ای از این قافله عظیم هرگز این قافله از راه باز نمی ماند « من یرتد منکم عن دینه فسوف یأتی الله بقوم یحبهم و یحبونه» این را خداوند متعال در قرآن فرموده است به مسلمانان صدر اسلام به آن کسانی که در رکاب پیغمبر جهاد کردند و جنگیدند و جان خودشان را فدا کردند؛‌قرآن در واقع همین حقیقت را بیان می کند... بله ریزش هایی وجود دارد؛‌کسانی هستند که از راه برمی گردند. کسانی هستند که احساس خستگی می کنند. کسانی هستند که به گذشته خودشان شک می کنند. کسانی هستند که به لبخند دشمنان وفریب دغلکاران از راه در می روند. اما در مقابل مردان و زنان شجاع آگاه آشنا با حقایق زمانه و مسلط بر بسیاری از مسایل گوناگون سیاسی ـ که آن روز مطرح نبود و وجود نداشت- در جامعه ما حضور دارند. اینها رویش های جدیدند...»

منبع:rahtousheh.com

وبلاگ بسیجی واقعی

حرفهای یواشکی باخدا-

سلام

لطفا فقط جویندگان آرااااااامش به ادامه مطلب بروند.........

ادامه نوشته

معرفی کتاب بسیار زیبا برای اهالی تفکرعمیق

سلام

یه کتاب بسیار زیبا بهتون معرفی میکنم.لطفا این کتابو فقط کسایی بخونند که اهل فهم عمیق مفاهیم هستند.

مفاهیم عمیقی مانند: دوست داشتن(به معنای اصیل کلمه)

اگر اهل این معانی نیستید،خوندن این کتاب مثل بعضی درسامون، براتون وقت تلف کردنه.

اسم این کتاب=شازده کوچولو نوشته انتوان دوسنت اگزوپری است.

میتونید باجستجوی گوگل،رایگان دانلودش کنید.

ویژگیهای افراد سالم(ازنظرروانی)


·        اين افراد نسبت به خود آرامش دارند يعني به طور نسبتا معقولي احساس امنيت و کفايت دارند

·        توانائي هاي خود را در حد واقعي خود ارزيابي مي‌کنند, نه بيشتر و نه کمتر

·        به خود احترام مي‌گذراند (Self- respect) و کمبودهاي خود را مي پذيرند

·        به حقوق ديگران احترام مي گذارند

·        مي‌توانند به ديگران علاقمند شوند و آن ها را دوست بدارند

·        مي‌توانند احترام و دوستي ديگران را جلب کنند

·        مي‌توانند نيازهاي زندگي خود را برآورده سازند و براي دشواري هايي که زندگي آنها پيش مي ايد راه حلّي پيدا کنند. آنها قادرند خود بينديشند و تصميم بگيرند

·        قادرند مسئوليت هاي روزمرة خود را با برگزيدن اهداف معقول پيش ببرند

·        تحت تاثير عواطف, ترس, خشم, عشق يا گناه خود بطوري قرار نمي‌گيرند که زندگيشان پريشان شود.
منبع:کتاب جامع بهداشت عمومی

99حقیقت در زندگی

99 حقیقت زندگی برای شما که خوب فکر میکند

ادامه نوشته

جملات بسیار زیبای دکتر حسابی:

داشتن هدف، و رفتن به دنبالش، خوب است ولی عاشق هدف بودن و گرفتار شدن چیز دیگری است. پروفسور حسابی

سادگی و عشق از عوامل پیشرفت است، که در قلب ما ایرانیان است. پروفسور حسابی

زندگی، یعنی پژوهش، و فهمیدن چیزی جدید. پروفسور حسابی

چهار اصل پیشرفت: مردانگی، عدالت، شرم و عشق است. پروفسور حسابی

بزرگترین خوشحالی من در زندگی : هوش و استعداد جوانان ایرانی است.پروفسور حسابی

 موسیقی خوب ایرانی، یک طرز تفکر است. یک فلسفه است، و بیان یک آرزوست.پروفسور حسابی

جهان سوم جايي است که هر کس بخواهد مملکتش را آباد کند، خانه اش خراب مي شود وهر کس که بخواهد خانه اش آباد باشد، بايد در تخريب مملکتش بکوشد.پروفسور حسابی

هرچه انسان ،وجود ارزشمندتری داشته باشد به همان اندازه مودب و فروتن است.پروفسور حسابی

نامه های بچه ها ب خدا

خداي عزيز!
وقتي تمام تعطيلات باران باريد، پدرم خيلي عصباني شد. او چيزهايي درباره‌ات گفت که از آدم‌ها انتظار نمي‌رود بگويند. به هر حال، اميدوارم به او صدمه‌اي نزني.
دوست تو (اما نمي‌خواهم اسمم رو بگم)

خداي عزيز!

شرط مي‌بندم خيلي برايت سخت است که همه آدم‌هاي روي زمين رو دوست داشته باشي. فقط چهار نفر عضو خانواده من هستند ولي من هرگز نمي‌توانم همچين کاري کنم.

نان
خدای عزیز!
از این‌که به مردم فقیر و بیچاره در تمام دنیا کمک می‌کنی و نیز از این‌که کمک می‌کنی تا آنان آموزش ببینند، از تو متشکرم.
باید کار سختی باشد. آیا بچه‌هایت در این مورد به تو کمک می‌کنند یا این‌که آنان مشغول درس و مشق خودشان هستند؟
‌چِری (12ساله)
منبع:وبلاگ او با ما

شهید مصطفی چمران، اعجوبه ای از جنس هدف

خاطره ای به نقل از همسر شهید چمران

مصطفي لبخند به لب داشت و من خيلي جا خوردم. فکر مي‌کردم کسي را که اسمش با جنگ گره خورده و همه از او مي‌ترسند بايد آدم قسي‌القلبي باشد. حتي از او مي‌ترسيدم اما لبخند او و آرامشش مرا غافلگير کرد. مصطفي تقويمي آورد گفتم آن را ديده‌ام. گفت:‌از کدام تصوير آن خوشتان آمد؟ پاسخ دادم شمع شمع خيلي مرا متأثر کرد. با تأکيد پرسيد: «شمع؟ چرا شمع؟» اشکم بي‌اختيار بر روي گونه‌هايم لغزيد. گفتم: «نمي‌دانم اين شمع، اين نور، انگار در وجود من هست. من فکر نمي‌کردم کسي بتواند معناي شمع و از خودگذشتگي را به اين زيبايي بفهمد و نشان بدهد.» دلم مي‌خواست بدانم آن را چه کسي کشيده و مصطفي گفت: «من کشيده‌ام.» ادامه دادم: شما که در جنگ و خون زندگي مي‌کنيد. مگر مي‌شود؟ فکر نمي‌کنم شما بتوانيد اين‌قدر احساس داشته باشيد. مصطفي چمران شروع کرد به خواندن نوشته‌هاي من. گفت: هرچه نوشته‌ايد خوانده‌ام و دورادور با روحتان پرواز کرده‌ام و اشک‌هايش سرازير شد.

منبع:http://shahide-motahar.blogfa.com

3خبر بسیار مهم

سلام

همکلاسیهایی ک هنوز ب وبلاگ متروکه کلاس سر میزنن

لطفاروزشنبه یادآوری کنند تا سه خبر بسیار مهم درخصوص کاراموزی و واحدها را ب اطلاع برسونم

خبر1:روز4شنبه از ساعت12تا2.5 مرکز بهداشت کوچه شفیعی در طبقه همکف، سالن اجتماعات جلسه توجیهی داریم.

خبر2: لطفا هرچه سریعتر به 4گروه 5نفره تقسیم بشید برای کاراموزی.توجه کنید ک گروهها غیرقابل تغییره!!!!!

خبر3: محرمانه است.سر کلاس عرض میکنم

متشکرم

قابل توجه دانشجویان بهداشت عمومی(بهداشت خانواده): معيار خانواده موفق از منظر قرآن

سلام .اگر وقت خوندن تمامی مطالب را ندارید، پیشنهاد میکنم عبارات های لایت را بخونید.....

خانواده موفق يعني تپيدن يك قلب در سينه همه اعضاي آن، يعني روحي مشترك در چندين كالبد كه باعث مي شود همگام و همراه يكديگر به سمت كمال ره بپيمايند. در اين خانواده، وحدت، هماهنگي و انسجام اهميت بسيار دارد، تفرقه جايي ندارد و كار ها با شور و مشورت سرانجام مي گيرند.(۶) براي داشتن يك كانون گرم و موفق بايد قدم اول را درست برداريم و آن انتخاب همسر با ملاك هاي اسلامي است كه مهم ترين آنها، ايمان و باورهاي صحيح، حسن خلق، تقوا و سلامت جسمي و رواني است. در اين صورت است كه مي توان به داشتن خانواده اي موفق اميد وار بود.

    معيار قرآني خانواده هاي موفق در آيه ۲۱ سوره روم ذكر شده است كه مي فرمايد: « و من آياته ان خلق لكم من انفسكم ازواجا لتسكنوا إليها و جعل بينكم مّودّة و رحمة إن في ذلك لايات لقوم يتفكرون.»
    از همين آيه ابن سينا سود جسته و اساس توفيق هر خانواده را بر چهار ركن «آرامش و سكون، عشق، رحمت و اخلاق» مي داند. از اين رو خانواده هايي كه سنگ زيربناي زندگي خود را بر پايه اركان ياد شده بگذارند موفق محسوب مي شوند.(۷) از ديگر ويژگي هاي خانواده موفق مي توان به اين نكات نيز اشاره كرد: خانواده اي كه از عواطف و اخلاق و ديانت اشباع شده و بستري گرديده باشد براي رشد معنوي اعضاي آن، زمينه اي براي بروز پاكي و عدالت هم در بين اعضاي خود و هم در سطح اجتماع خواهد شد.(۸)
    در خانواده موفق زن و مرد تعهداتي را كه نسبت به يكديگر و مسئوليتي كه در قبال فرزندان دارند، همواره در نظر مي گيرند به همين دليل آنها در تربيت فرزندان سالم و صالح حداكثر تلاش را مي نمايند و با هر گونه امكاناتي سازگار مي باشند.
    يك زوج موفق، علاوه بر اين كه مي توانند احساسات و عواطف خود را بيان كنند مي توانند هنگام بروز موارد تنش زا، بر رفتارهاي خود تسلط داشته و با شيوه اي صحيح اختلاف ها را برطرف و تضاد ها را حل كنند و آرامش را به خانه باز گردانده و محيطي مناسب براي پرورش و تكامل يكديگر و فرزندان خود فراهم سازند.(۹)
    انعطاف پذيري، گذشت و قدرداني از زحمات يكديگر، از ديگر مشخصه هاي بارز اين خانواده هاست. به طور كلي معيارهاي قوام و پايداري يك زندگي و به تبع آن، توفيق در زندگي مشترك را مي توان در شش اصل خلاصه كرد: نخست اصل « تفاوت ميان زن و مرد»، چرا كه اطلاع از كم و كيف اين تفاوت ها راهگشاي زندگي است و خوشبختي تمام اعضاي اين كانون مقدس را تامين مي كند. در پرتو همين دريافت، احترام به آنها كه پديد آورنده اصل دوم است ديده مي شود و اصل ياد شده«تعاون در خانواده » مي باشد، بخصوص آن كه در پي خود «گذشت و ايثار» كه اصل سوم است، نيز وجود داشته باشد.
    همچنين در مثلث مذكور«تفاوت، تعاون و گذشت» نقش اساسي در« تفاهم» به عنوان اصل چهارم و اساسي بين اعضاي اين جامعه كوچك و ايجاد «توازن» (اصل پنجم) در زندگي خانوادگي دارد. از اين رو، هر خانواده با گذر از اين مراحل است كه در مي يابد«تبادل انديشه» به عنوان اصل ششم در توفيق خانواده چه تاثير عظيمي در بهبود روابط خانوادگي دارد.»(۱۰)
    در يك خانواده مطلوب و موفق اسلامي سلسله مراتب به خوبي رعايت مي شود؛ پدر و مادر اقتدار ويژه اي دارند و فرزندان در نوجواني و حتي ميانسالي احترام خاصي براي والدين قائلند. بين زن و شوهر نيز احترام و اقتدار شوهر پذيرفته شده و زن در مواردي مي پذيرد كه مرد تصميم نهايي را بر عهده داشته باشد. در منظومه زن و شوهري، وظايف به خوبي انجام مي شود و مودت و رحمت بين زن و شوهر برقرار و نيازهاي عاطفي دو طرف مورد توجه است. والدين با شور و شوق به وظايف خود عمل مي كنند و بر ارزش وظايف خود آگاهند.
    در يك خانواده موفق حدود حجاب، روابط با نامحرمان و حدود در داخل خانه رعايت مي شود. البته همه قيود بايد بر اساس منطق و متعادل باشد وهرگونه افراط در اجراي حدود از سوي مرد در خانواده نه تنها به تعادل روحي و رواني اعضاي خانواده كمك نمي كند، بلكه آسيب هاي جدي به آنان وارد مي سازد و موجب رفتار نا بهنجار و عدم سلامت رواني آنها مي شود.(۱۱)
    در خانواده قرآني التزام به تقوا و اجتناب از گناهاني مانند موسيقي و آواز خواني حرام، شراب خواري، غيبت و تهمت و رذايل اخلاقي مانند تكبر و حسد، مورد توافق همه اعضا مي باشد. البته ممكن است لغزش هايي صورت گيرد، ولي بناي افراد بر رعايت تقوا است. حقوق افراد مورد توجه و اصل بر عدالت است. به روابط با خويشاوندان، بويژه والدين زن و شوهر، توجه مي شود و تعامل و حمايت اجتماعي بين خويشاوندان ارزش به شمار مي رود. خانواده موفق از نظر اسلام از هر مشكل و اختلافي مصون نيست، ولي در اختلاف ها حريم ها شكسته نمي شود و افراد پس از فرو نشستن هيجانات، به دنبال حل مشكل و حتي اصلاح و جبران ضعف ها و رفتارهاي نامناسب خود هستند. افزون بر اين، باورهاي ديني پايدار، عدالت محوري و مدارا سه مفهوم مركزي خانواده مطلوب و موفق از ديدگاه اسلام است.(۱۲)
    « سيره خانوادگي ائمه(ع) نمونه كامل يك خانواده موفق و مطلوب اسلامي است. در اين خانواده ها رابطه عاطفي بسيار عميق است به گونه اي كه حضرت زهرا(س) عشق و محبت خود را نسبت به حضرت علي(ع) در سخن با سلمان ابراز مي دارد.(۱۳)
    امامان معصوم(ع) براي همسران خود شخصيت و اعتبار قائل بودند.(۱۴) دراموراقتصادي، استقلال نظر آنها را ارج مي نهادند.(۱۵) درامورمعنوي ازآن ها كمك مي گرفتند.(۱۶) دربرخورد با فرزندانشان محبت، احترام، بازي با آنان، پذيرش آنان، آزادي و در عين حال نظارت برآنان، رعايت اعتدال بين آنها، دوري از تنبيه و سرزنش وبه طوركلي نرمي ومدارا با آنان را اصل قرارمي دادند.»(۱۷ و ۱۸) و نيز بايد گفت خانواده موفق خانواده اي است كه در همه جوانب مثبت و موفقيت آميز، از رشدي متعادل و هماهنگ برخوردار باشد و از افراط وتفريط خودداري كند.

واحدهای درسی کارشناسی پیوسته بهداشت عمومی

سلام

میتوانید ازلینک زیر دانلود کنید:

http://www.goums.ac.ir/files/health/pages/omoumi_karshenasi_p.pdf

یه پیشنهاد

بچه هایی که به کار پژوهشی علاقه دارند(از همکلاسیها)

من حاضرم درحد توانم باهاشون همکاری کنم و باهم یه طرح بدیم.پروپوزال نویسی بامن و جمع آوری دیتا با شما...

تقسیم کارها بصورت توافقی انجام میشه

ترجمان دانش چیست-پژوهشگران بخوانند

سلام به همهء کسانیکه پژوهشگرن یا اینکه پژوهشگر خواهند شد یا اینکه......

قبل از اینکه کارپژوهشی را شروع کنید،ب این لینک یرید و با مفهوم ترجمان دانش اشنا بشید......

http://ktesite.tums.ac.ir

چند سایت پرکاربرد برای دانلودرایگان کتاب و فیلم سلامت

سلام.اگر شماهم مثل من احساس میکنید مطالبی را که سرکلاسایادمیگیریم،کافی نیست توصیه میکنم به لینک زیر مراجعه کنید  با مطالعه بیشتر،اطلاعاتتون را به روز کنید

لینک کتابخانه وزارت بهداشت:

http://www.behdasht.gov.ir/index.aspx?siteid=1&siteid=1&pageid=35147

لینک بانک جامع فیلم سلامت:

http://www.healthtube.ir/

جنگ نرم با روان ناخودآگاه ما








جنگ نرم ینعی این
ببینید چطوری با ناخود آگاه ما بازی میکنند!!!؟
خراب کردن مسجد توسط پرندگان خشمگین



به نام علی در لوگوی این بازی توجه کنید!!!!؟



بازی کالاف دیوتی حدیثی از امام صادق(ع) که در قاب عکس کار شده است


به محل نصب تابلو دقت کنید!!!!!!؟




استفاده از درب کعبه در چند نقطه ی این بازی




استفاده از کلمه الله در کف زمین این بازی
به سم کارکتر ها توجه کنید




نام فاطمه زهرا که با زیرکی در این بازی کار شده



این بار در بازی اویل قرآنی که در اتاق یکی از روسای گروه تروریستس وجود دارد




به کلمه ی الله زیر پای شخصیت ها توجه کنید
شباهت کفپوش با کفپوش مسجدالنبی
شباهت طراحی بنا با مسجدالنبی




موجوداتی که پس از حل معما الله اکبر می گویند




وباز هم کلمه ی الله در این بازی به وفور یافت میشود




استفاده از درب مسجدالنبی در بازی!!!!؟




و در آخر فکر میکنم حرفی برای گفتن نباشه وخودتون قضاوت کنید؟؟؟؟؟

--


چ گ و ن ه-م و ف ق- ش و ی م؟

 

 

ادامه نوشته

اصل پارتو-قانونی برای رسیدن به موفقیت

سلام به تمامی کسانیکه تلاش برای رسیدن به موفقیت در افکار و گفتار و کردار آنان تجلی پیداکرده است.

فقط کسانی این مطلب را بخوانند که خواهان قدم گذاشتن در راه موفقیت هستند...

ادامه نوشته