طی شد این عمر....

طی شد این عمر تو دانی به چه سان / پوچ و بس تند چنان باد دمان / همه تقصیر من است این که خود می دانم / که نکردم فکری / که تعمق ننمودم روزی / ساعتی یا آنی / که چه سان می گذرد عمر گران

 

 کودکی رفت به بازی به فراغت به نشاط / فارغ از نیک و بد و مرگ و حیات / همه گفتند کنون تا بچه است / بگذارید تا بخندد شادان / که پس از این دگرش فرصت خندیدن نیست / بایدش نالیدن / من نپرسیدم هیچ / که پس از این ز چه رو نتوان خندیدن! / نتوان فارغ و آسوده ز غم ، همه شادی دیدن /همچو مرغی آزاد هر زمان بال گشودن! /  سر هر بام که شد خوابیدن!/ من نپرسیدم هیچ که پس از این ز چه رو بایدم نالیدن؟

 

 

 

هیچ کس نیز نگفت زندگی چیست؟ / چرا می آییم؟ / بعد از این چند صباح به کجا باید رفت ؟ / به چه سان باید رفت ؟ / با کدامین توشه به سفر باید رفت ؟ / من نپرسیدم هیچ / هیچ کسی نیز نگفت

 

 نوجوانی سپری گشت به بازی به فراغت به نشاط ، فارغ از نیک و بد و مرگ و حیات / بعد از این باز نفهمیدم هیچ / که چه سان دی بگذشت / لیک گفتند / که جوان هست هنوز / بگذارید جوانی بکند / بهره از عمر برد کامروایی بکند / بگذارید که خوش باشد و مست / بعد از این باز او را عمری هست

 

 یک نفر بانگ برآورد که او /  از هم اکنون باید فکر فردا بکند / دیگری آوا داد / که چو فردا بشود فکر فردا بکند / دیگری گفت / همانطور که رفت دیروزش / بگذرد امروزش  /بگذرد فردایش

 

 با همه این احوال / من نپرسیدم هیچ که چه سان دی بگذشت ؟ / آن همه قدرت و نیروی عظیم /  به چه ره مصرف گشت /  نه تفکر، نه تعمق و نه اندیشه دمی / عمر بگذشت به بی حاصلی و مسخرگی / چه دانی که ز کف دادم مفت / من نفهمیدم و کس نیز مرا هیچ نگفت  / قدرت عهد شباب /  می توانست مرا تا به خدا پیش برد / لیک بیهوده تلف گشت جوانی

 

هیهات!               

 

 آن کسانی که نمی دانستند / زندگی یعنی چه ،راهنمایم بودند / عمرشان طی می گشت بی خود و بیهوده  / و مرا می گفتند که چو آنان باشم / که چو آنان دائم / فکر خوردن باشم  فکر گشتن / فکر تامین معاش / فکر ثروت باشم / فکر همسر باشم

 

کس مرا هیچ نگفت / زندگی خوردن نیست / زندگی ثروت نیست / زندگی داشتن همسر نیست / زندگانی کردن / فکر خود بودن و غافل از جهان بودن نیست 

 

ای صد افسوس که چون عمر گذشت معنیش فهمیدم!!!!!!!!!............................................

 

 حال من می فهمم هدف از زیستن این است رفیق / من شدم خلق که با عزمی جزم پای از بند هوا ها گسلم  پای در راه حقایق بنهم / با دلی آسوده / فارغ از شهوت و آز و حسد و کینه و بخل / مملو از عشق و جوانمردی و زهد / در ره کشف حقایق کوشم / شربت جرات و امید و شهامت نوشم / زره جنگ برای بد و ناحق پوشم / ره حق پویم و حق جویم و پس حق گویم / آنچه آموخته ام بر دگران نیز نکو آموزم / شمع راه دگران گردم و با شعله ی خویش / ره نمایم به همه ، گر چه سراپا سوزم / من شدم خلق که مثمر باشم / نه چنین زائد و بی جوش و خروش / عمر بر باد و به حسرت خاموش

 

ای صد افسوس که چون عمر گذشت معنی اش فهمیدم / حال می پندارم کین دو سه روز از عمرم به چه ترتیب گذشت / کودکی بی حاصل / نوجوانی باطل / وقت پیری غافل/ به زبانی دیگر/ کودکی در غفلت / در جوانی شهوت / در کهولت حسرت

انتقاد به تربیت بدنی دانشکده بهداشت

"مراسم تقدير از مدال آوران "اولين المپياد ورزشي دانشجويان" و "دومين المپياد ورزشي كاركنان و اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران" در روز يكشنبه 23 ارديبهشت همزمان با هفته گراميداشت مقام زن  در سالن اجتماعات شهداي دانشكده بهداشت برگزار شد ."

سلام.

خوبه که تربیت بدنی دانشکده مون اینقدر فعاله و اینقدر به رابط هاش میرسه.

اما این نکته هست که آخه چرا اینقدر خرج؟اینقدر هزینه؟

واقعا چرا؟

کلاس ما واحد تربیت بدنیشون میافته سالن ورزشی دانشکده مدیریت ، اونم کجا؟ونک.تا 11:30 کلاس هم داشتیم.اونوقت با هزار بدبختی خودمون رو 13:15میرسوندیم سر کلاس.کلی هم استاد بهمون گیر میداد.

هر چی درخواست دادیم که آقایون ،مسئولین این مکان رو تغییر بدهید برایمان سخت است،نتیجه نداد.گفتیم سرویس بذارید گفتن نمیشود،چنین است و چنان است،بودجه نداریم.هزینه نمیتوانیم بکنیم.1بار یه ون گذاشتن 20نفرتوش نشستیم توی ونی که حداکثر12نفرجاداشت.گفتیم به همین راضی هستیم گفتن نه.پیاده برید.دیگه سرویسه هم نیومد.

اما حالا.........

ترم مهر که چندتامراسم تقدیر داشتن جدا،ترم بهار قبل عیدهم یه چیزایی بود باز جدا.حالا به مناسبت روز زن برای تشویق دانشجویان بود یه چیزی ،برای تشویق رابط هاشون بود آخه.این همه خرج صرف ست شدن شال ها و لباس و بادکنک آمفی تئاتر رو کجای دلمون بذاریم ما.

خوبه بیشتر روزهای جشن نداریم.اما حالا مونده ها روز پدر.

خواهشا یه جشن دیگه.مردیم از بی مراسمی،از اینکه هی گل بخرید و لباس ست و کلاه برای رابط ها.بابا گناه دارن خیلی زحمت میکشن.روز زن و روز دختر و روز پدر .خداروشکر روز برادر و مادر بزرگ و پدربزرگ مون جدا نیست.میتونید برای دیدن عکس ها به سایت دانشکده بهداشت تشریف ببرید.

امیدوارم انتقاد پذیر باشید . هدف فقط سازندگی بود.






مصدومان و کشته شدگان برنامه خاله شادونه در خرمدره

خاله شادونه
ادامه نوشته

استفاده از سلول‌هاي بنيادي در درمان سكته قلبي

جام جم آنلاين: رئيس جهاد دانشگاهي استفاده از سلول‌هاي بنيادي در درمان بيماري‌هاي كبدي، ضايعات قرنيه، ضايعات نخاعي، سكته قلبي و بيماري‌هاي صعب‌العلاج، توسعه همكاري‌هاي علمي پژوهشي را از برنامه‌هاي پژوهشي رويان در آينده اعلام كرد.

 

ادامه نوشته

زندگانى حضرت زهرا سلام الله عليها

نام :

فاطمه


كنيه هاى مشهور :

ام الحسن ، ام الحسين ، ام ابيها، ام الائمه .
www.Aboutorab.com

ادامه نوشته

زن

زن عشق مي كارد و كينه درو مي كند...

 

ادامه نوشته

شهرام عليدي با «گورستانی که هر روز انگور می‌داد» به جشنواره کن راه یافت




پروژه فيلمساز ايراني از میان 140 فیلمنامه از 50 کشور جهان در جمع 10 پروژه برتر قرار گرفت
شهرام عليدي با «گورستانی که هر روز انگور می‌داد» به جشنواره کن راه یافت

سينماي ما- جدیدترین پروژه سینمایی شهرام علیدی کارگردان سینمای ایران جز 10 پروژه برتر جهان در شصت و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی کن 2012 انتخاب شد."گورستانی که هر روز انگور می‌داد" جدیدترین پروژه سینمایی شهرام علیدی جز 10 پروژه برتر دنیا در بخش سینمای جهان در کن در شصت و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی کن 2012 انتخاب شد.

بخش سینمای جهان در کن که به بخش کشف پروژه‌های جهان مشهور است هر سال 10 سناریو و 10 کارگردان برتر دنیا را شناسایی می‌کند که امسال در میان 140 فیلمنامه از 50 کشور جهان، 10 پروژه برتر انتخاب شده‌اند که اسم پروژه جدید شهرام علیدی به نام "گورستانی که هر روز انگور می داد" در کنار فیلمنامه کارگردانان کشورهای شیلی، برزیل، ویتنام، ماداگاسکار، پاراگوئه، رواندا، برمه، تونس و فلسطین به چشم می خورد.

این 10 کارگردان دنیا را دو هنرمند سرشناس سینمای جهان از جمله؛ بازیگر و ستاره سینمای جهان ماریا دی مدروس و کارگردان سرشناس دنیا ایلیا سلیمان همراهی خواهند کرد.

این 10 کارگردان انتخاب شده برای بخش "سینمای جهان در کن" از روزهای 27 اردیبهشت تا 5 خرداد ماه سال جاری (16 تا 25 ماه می) در شصت و پنجمین دوره جشنواره کن 2012 حضور خواهند داشت تا جرقه تولید 10 پروژه انتخابی و ورود به سینمای جهان زده شود.

شهرام علیدی با "زمزمه با باد" اولین فیلم سینمایی خود در بخش مسابقة چهل و هشتمین بخش هفته منتقدان شصت و دومین دورة جشنوارة بین المللی کن 2009 حضور داشت و توانست از چهار جایزه اصلی این بخش، سه جایزه؛ جایزه منتخب جوانان اروپا، جایزه کانال 5 فرانسه و همچنین اکران و نمایش فیلم در کشور فرانسه را به دست آورد.

پيكر ايرج قادري با حضور كم‌تر از 20 نفر به خاك سپرده شد




بابك صحرايي به سايت "سينماي ما" خبر داد: تدفين سوت و كور بدون حضور اهالي سينما و علاقمندان
پيكر ايرج قادري با حضور كم‌تر از 20 نفر به خاك سپرده شد

سينماي ما- ايرج قادري بازيگر و كارگردان قديمي و محبوب سينماي ايران ساعت 4 صبح امروز در بيمارستان مهرداد درگذشت. بابك صحرايي دقايقي پيش به سايت "سينماي ما" خبر داد كه تدفين پيكر ايرج قادري سوت و كور بدون حضور اهالي سينما و علاقمندان برگزار شد.

پيكر اين سينماگر ايراني به‌سرعت و بدون اطلاع‌رساني رسانه‌ها در فاصله‌ي كم‌تر از ده ساعت از مرگش به بي بي سكينه در كرج منتقل شد و در سكوت و بدون بدرقه‌ي دوستداران سينماي ايران و اين كارگردان و  بازيگر قديمي سينماي ايران به خاك سپرده شد. اهالي رسانه و عكاسان و خبرنگاران هم در اين مراسم حضور نداشتند.

بنا به گفته‌ي بابك صحرايي، ترانه سرا و سردبير ماهنامه هفت نگاه و از نزديكان اين زنده‌ياد، به "سينماي ما" گفت كه در تدفين ايرج قادري از اهالي سينماي ايران فقط سعيد مطلبي  دوست ديرين و همكار هميشگي قادري، ستار اوركي  آهنگساز فيلم و صحرايي در كنار همسر داغ‌دار ايرج قادري سركار خانم كبري اطمينان مقدم (تهمينه) حاضر بودند و ساير افراد اين جمع شانزده نفري را اقوام خيلي نزديك متوفي تشكيل دادند.

خاكسپاري ايرج قادري ساعت 12 ظهر امروز يكشنبه 17 ارديبهشت در بي بي سكينه كرج انجام شد.
 
صحرايي ترانه‌ي آخرين فيلم قادري به نام «شبكه» را كه در نوبت اكران عمومي قرار دارد، نوشته است. اين ترانه با موسيقي ستار اوركي و صداي حميد حامي و نيما مسيحا اجرا شد و روي فيلم قرار گرفت. شاعر اين ترانه لحظاتي پس از خاكسپاري ايرج قادري خواست تا دو بيت از سروده‌اش را به ياد اين دوست از دست‌رفته منتشر كنيم:

منو محكومِ قفس كن اما گلهامو نسوزون .................... من به ياد بغض چشمات گم شدم تو مشت بارون
                                                    
منو محكومِ قفس كن من ازت جدا نمي‌شم ...................  من شبيه آسمونم پشت ميله جا نمي‌شم


آخرين تصوير از ايرج قادري پيش از مرگ در بيمارستان مهرداد
  • آخرين تصوير از ايرج قادري پيش از مرگ در بيمارستان مهرداد


















  • دوست عزیزمان سرکار خانم سعیده پاکدل :

    مشیت الهی بـر ایـن تعلق گرفـته کـه بهار فرحناک زندگی را خـزانـی ماتمزده بـه انتظار بنشیند و این ، بارزترین تفسیر فلسفـه آفـرینش درفـراخـنای بـی کران هـستی و یـگانه راز جـاودانگی اوسـت.در گذشت پدر گرامیتان را به شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض نموده برایشان از درگاه خداوند متعال مغفرت ، برای شما و سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانیم .

    خدا جانم سلام !

    ای خدا ! ای مهربانترین مهربانانم !

    ای خدا ! ای تنها مهربان و یکتا بخشنده‌ام !

    به خدا که دوستت دارم خدا !

    ای خدای رحمن و رحیم !

    ای که عاشق تمام نامهای تو ام!

    یا لطیفِ جبار و یا عزیزِ قهار!

    ادامه نوشته

    روزت مبارک معلم

    یاد و خاطره قافله سالار معلمان شهید ؛ فیلسوف فرزانه آیت الله مرتضی مطهری و روز معلم گرامی و جاودانه باد.


    ای که الفبای زندگی را از سرچشمه نگاهت آموختم ...

    معلم عزیز م ، استاد ارجمندم ، روزت مبارک ...


    <نخ و برنز> و پان براگ(جدیدترین مواد مخدر در ایران)

    "نخ و برنز" در مدت چهارماه جان مصرف کننده را مي‌گيرد

    بعد از ورود شیشه، کراک و روانگردان‌های این گروه به جامعه، متاسفانه شاهد ورود موادی به جامعه هستیم که مغز و اعصاب جوانان را نشانه رفته است.

    نخ و برنز:

    برنز و نخ دو ماده‌ای هستند که اخیرا وارد ایران شده‌اند و با ساختمانی ناشناخته به‌طور مستقیم به مغز و اعصاب اثر می‌گذارند.

    ادامه نوشته

    ایده های نو

    یه نظر خیلی عالی یکی از دوستان روی سایتمون گذاشته بود که خیلی مفید بود ولی به دلایلی مجبور شد پاکش کنه. میخواستم بگم اگر اینکه بچه های سایت نسبت به مطالب هم یا حتی شخصیت هم تو سایت نظر بدن هم باعث پیشرفت سایتمون میشه هم باعث این میشه که اهمیت این سایت برای نویسندگانش بالا بره و اون موقع سایتمون بیشتر پیشرفت میکنه. امیدوارم که نویسندگان بیشتر همکاری کنن.باتشکر از کسی که این نظر را اولین بار داد و باتشکر از کسانی که این نظر رو پیگیری میکنن.

    خلیج فارس



    10 اردیبهشت روز ملی خلیج فارس مبارک باد

    زنده باد ایران

    پاینده باد ایرانی


    جوامع الکلم

    «...پدر در بستر بيماري افتاده بود. 16-17 سال بيش نداشت. امیدي به زنده ماندنش هم نبود. صدايي را به گوش شنيد كه مي گفت:«با ایشان کاری نداشته باشید، زیرا ایشان پدر محمد تقی است.»

    آیت الله العظمی محمد بهجت فومنی در اواخر سال 1334 ه.ق. در خانواده ای دیندار و تقوا پیشه، در شهر مذهبی فومن واقع دراستان گیلان، چشم به جهان گشود. هنوز 16 ماه از عمرش نگذشته بود که مادرش را از دست داد و از اوان کودکی طعم تلخ یتیمی را چشید.




    او در كلام بزرگان جايگاه رفيعي داشت. علامه طباطبايي در خصوص ايشان فرموده بودند:«ایشان (آیت الله بهجت) عبد صالح است.» آیت الله بهاء الدینی (ره) تصريح كرده بودند: «الآن ثروتمند ترین مرد جهان (از جهت معنوی) آقای بهجت است.» مي گويند وقتي از آیت الله حاج سید عبدالکریم کشمیری(ره)سؤال كردند كه اکنون چه کسی را به عنوان استاد کامل معرفی می کنید؟ ايشان فرمودند:«آقای بهجت، آقای بهجت.»


    ادامه نوشته

    یاس

    سلام اي مادرهستي وسلام برتو ياقوت پنهان بقيع
    مدينه نه گذشته را ونه امروز ونه فرداهارا ، نميتواند فراموش كند، روزسلام اي مادرهستي وسلام برتو ياقوت پنهان بقيع
    مدينه نه گذشته را ونه امروز ونه فرداهارا ، نميتواند فراموش كند، روزي كه زاده شدي روزي كه مظلومانه درمقابل فرزندانت وحيدر كرار پهلويت شكست وصورتت نيلي شد وروزي كه غريبانه رفتي ،نه مدينه تورا فراموش نمي كند ، نمي تواند كه فراموش كند ،چرا كه فراموشي تو يعني از دست دادن همه تاريخ ، وحجاج امروز، بزرگترين شاهدان اين ادعاست ،كه ميگويند غريبي ومظلوميت مدينه با هر زائري سخن ميگويد وگويا هنوز تورا مي بينند كه چگونه درب سوخته به پهلويت اثابت نموده وچگونه در دل سياهي شب دفن مي شوي ، آري فاطمه جان هستي تاريخش را از كوچه هاي مدينه ثبت نموده ، واصلا الفبا را از همين كوچه بايد نوشت ، از (الف) كه اسارت است، و(ب) كه به دنبال شوي خود دويدن و(س)سيلي خوردن ،و(ش)شهادت ،تا(ي) كه به يغما بردن ،نه فدك كه به يغما بردن امامت وولايت است ، آري فاطمه جان مي دانم كه از بي حرمتي هايي كه به شيعه مي شود وشهادتهايشان در پيشگاه خدا شكوه ميكني اي عزيز رسول تو خود مي داني درخت اسلام فقط باخون شيعه زنده است وما نيز آماده اين شهادتها ئيم ، به اميد ظهور فرزندت حضرت مهدي عج وانتقام از كفار ووهابيت آين مقلدان محمد ابن عبدالوهاب شرابخوار ي كه زاده شدي روزي كه مظلومانه درمقابل فرزندانت وحيدر كرار پهلويت شكست وصورتت نيلي شد وروزي كه غريبانه رفتي ،نه مدينه تورا فراموش نمي كند ، نمي تواند كه فراموش كند ،چرا كه فراموشي تو يعني از دست دادن همه تاريخ ، وحجاج امروز، بزرگترين شاهدان اين ادعاست ،كه ميگويند غريبي ومظلوميت مدينه با هر زائري سخن ميگويد وگويا هنوز تورا مي بينند كه چگونه درب سوخته به پهلويت اثابت نموده وچگونه در دل سياهي شب دفن مي شوي ، آري فاطمه جان هستي تاريخش را از كوچه هاي مدينه ثبت نموده ، واصلا الفبا را از همين كوچه بايد نوشت ، از (الف) كه اسارت است، و(ب) كه به دنبال شوي خود دويدن و(س)سيلي خوردن ،و(ش)شهادت ،تا(ي) كه به يغما بردن ،نه فدك كه به يغما بردن امامت وولايت است ، آري فاطمه جان مي دانم كه از بي حرمتي هايي كه به شيعه مي شود وشهادتهايشان در پيشگاه خدا شكوه ميكني اي عزيز رسول تو خود مي داني درخت اسلام فقط باخون شيعه زنده است وما نيز آماده اين شهادتها ئيم ، به اميد ظهور فرزندت حضرت مهدي عج وانتقام از كفار ووهابيت آين مقلدان محمد ابن عبدالوهاب شرابخوار

    دقت کن

    دقــت کـــردیــن لذتی که تو سواری بر خر شیطون هست تو سواری لامبورگینی نیست؟؟؟

     دقت کردین بعضـی از آدم ها شبیه سوراخ های اول کمربنـدن همیشه هستن اما هیچ وقت به کارت نمیان.

     دقــــــــــــــــت کردین

    یک سری از کارهای اداری هست که هیچ وقت لازم نیست خود آدم انجامشان بدهد. اطرافیان زحمت اش را می کشند. یکی از آن کارها گرفتن شناسنامه آدم است، دیگری هم باطل کردن اش.

     دقت کردین تو فیلمای خارجی پلیس شش تیغ کرده و مرتبه و کلت دستشه و مجرم ریشو نامرتبه و کلاشینکف دستشه اما تو فیلمای ایرانی این موضوع کاملا برعکسه ...

     دقت کردین وقتی دعواتون با یکی تمام شد تازه جواب های خوب به ذهنتون میرسه.

     دقت کردین هر معلمی که میومد میگفت شما بدترین کلاسی بودین که تاحالا داشتم؟

     تا حالا دقت کردین ﺷﯿﺮﯾﻦﺗﺮﯾﻦ ﻗﺴﻤﺖ ﺧﻮﺍﺏﺍﻭﻥ ۵ ﺩﻗﯿﻘﻪﯼ  ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺁﻻﺭﻡ ﻣﻮﺑﺎﯾﻠﻪ !!

     دقت کردین بزرگترین دروغ پشت تلفن چیه .......سلام رسوندن بچه ها.....

     دقت کردین یکی از سخت ترین کارهای دنیا اینه کـه بخوای برای یکی دیگه توضیح بدی دقیقاً چــه مــــــــرگـته؟؟!!

     دقت کردین ه

    میشه خنده دار ترین موضوعات زمانی به مغزت میرسه که وسط مراسم ختم هستی؟

     دقت کردین الان تو تهران بایه نفس عمیق میتونید کل جدول مندلیف رو بکشید تو حلقتون

     تا حالا دقت کردین وقتى سر سفره نشستى به یارو میگى نمک بده اول واسه خودش میریزه بعد میده به تو..!!!

     دقت کردین؟ وقتی موبایلت زنگ میخوره همه گوشاشون تیز تیز میشه ؛ وقتی تلفن خونه زنگ بخوره همه خودشونو میزنن به کر بودن.

    دلبستگی

    1- یکی دلش به صد دل بنده ... 

     2- یکی صددل ، به یه دل می بنده ...

    3- یکی یه دل ، به یه دل می بنده و تا آخر پایبنده ...

    4- یکی نمی دونه دلش به کی بنده ...

    5- یکی هر بار به یکی دل می بنده ... 

     

    6- یکی دل می بنده که بخنده ...
    7- یکی هم دلش آکبنده ، مونده به کی ببنده ...